Με αφορμή την Ανδρομάχη που σκηνοθετεί και παίζει η Μαρία Πρωτόπαππα μίλησε στο “Ραδιοφωνική Φιλο..Σοφία” και στη Σοφία Αποστολίδου και είπε τα εξής “Η Ανδρομάχη δεν είναι καν γυναίκα. Είναι το γυναικείο σώμα, που πάνω του οι άνδρες, η βία των ανδρών, εξευτελίζει τους άλλους άνδρες. Είναι ένα όχημα. Είναι κάτι σαν τομάρι ζώου. Δεν είναι καν άνθρωπος. Αυτό το βλέπω και με τόσους βιασμούς που γίνονται. Όχι μόνο σε γυναίκες, αλλά και σε παιδιά, σε άνδρες, στα πιο αδύναμα πλάσματα. Η ανθρώπινη σκληρότητα είναι ένα φαινόμενο που επαναλαμβάνεται και επανέρχεται. Ενώ οι δικοί μας πρόγονοι και τόσοι άλλοι πολιτισμοί, προσπαθούσαν να εξυψώσουν τον άνθρωπο με τη φιλοσοφία και τον πολιτισμό και τις επιστήμες, τελικά (ο σύγχρονος άνθρωπος) δεν τα καταφέρνει”.Στη συνέχεια της συζήτησης, η Μαρία Πρωτόπαππα υπογράμμισε ότι “Οι Ελληνίδες συγγραφείς, οι ποιήτριες, οι φιλόσοφοι, ήταν φιμωμένες. Και ακόμα δεν μαθαίνουν τίποτα για αυτές, ενώ υπήρξαν επιστημόνισσες σπουδαίες και υπάρχουν ακόμα. Αλλά είναι σε δεύτερη μοίρα και συνήθως καλύπτονται τα ονόματά τους. Ακόμα και τα νέα παιδιά δεν διδάσκονται τίποτα για την Ασπασία, ας πούμε, ή για άλλες περιπτώσεις γυναικών που βοήθησαν τόσο πολύ στον ελληνικό πολιτισμό εκείνη την εποχή”.






