Θεωρείται ένα από τα πιο δημοφιλέστερα ναυάγια όλων των εποχών και πάνω σε αυτό έχουν γυριστεί άπειρες κινηματογραφικές ταινίες και σειρές , έχουν γραφτεί αμέτρητα βιβλία , έχουν πραγματοποιηθεί εξερευνητικές αποστολές και έτσι ακόμα και σήμερα ας έχουν περάσει πάνω από 100 χρόνια από το 1912 όπου και βυθίστηκε προκαλεί ακόμα έντονο ενδιαφέρον ιστορικό και μη και κάνοντας πολλούς θεωρητικούς συνωμοσίας να αναπτύξουν διάφορες θεωρίες γύρω από αυτό. Πάμε λοιπόν να δούμε μερικές από αυτές :
1. Ο J.P Morgan είχε σχέδιο να σκοτώσει τους αντιπάλους του : Λέγεται πως ο εκατομμυριούχος τραπεζίτης αλλά και ιδιοκτήτης του πλοίου ο οποίος επρόκειτο να ταξιδέψει με το πλοίο αλλά ακύρωσε το εισιτήριο του τελευταία στιγμή , το έκανε επίτηδες καθώς είχε σχέδιο και ο ίδιος βύθισε τον Τιτανικό για να σκοτώσει τους αντιπάλους του Jacob Astor , Isidor Straus και Benjamin Guggenheim οι οποίοι και χάθηκαν στο πλοίο . Φήμες ωστόσο λένε πως ήθελε να τους σκοτώσει γιατί αντιτάχθηκαν στη δημιουργία μιας Ομοσπονδιακής Τράπεζας , αν και ο Astor και ο Guggenheim δεν φαίνεται να είχαν λάβει ξεκάθαρη θέση γι ‘ αυτό το εγχείρημα . Από την άλλη πλευρά ο Isidor φαίνεται να στήριζε την συγκεκριμένη ιδέα. Πάντως το Δεκέμβριο του 1913 ένα χρόνο μετά το ναυάγιο δημιουργήθηκε η Κεντρική Τράπεζα των ΗΠΑ ( Fed ) , με πρωτεργάτη τον Morgan.
2. Δεν Βυθίστηκε ποτέ : Ήταν μια ασφαλιστική απάτη και δεν βυθίστηκε ποτέ αλλά στη θέση του Τιτανικού βυθίστηκε ένα παλαιότερο ”καμουφλαρισμένο ” πλοίο της ίδιας εταιρείας . Πιο συγκεκριμένα λοιπόν η εταιρεία White Star Line λόγω μεγάλου ανταγωνισμού με την Cunard Streamship Company LTD αποφάσισε να ναυπηγήσει τρία πολυτελή πλοία τεραστίων διαστάσεων. Αυτά ήταν ”ο Ολυμπιακός ”, ” Τιτανικός ” και ” Βρετανικός ”. Πρώτα λοιπόν βγήκε στα ανοιχτά ο ” Ολυμπιακός ”. Στη διάρκεια λοιπόν του ταξιδιού του συγκρούστηκε με πολεμικό πλοίο και η εταιρεία κρίθηκε υπεύθυνη για το γεγονός σύμφωνα με τα δικαστήρια. Έτσι το κόστο επισκευής για τις βλάβες του ” Ολυμπιακού ” κρίθηκε δυσβάσταχτο και έτσι ο Τιτανικός έμεινε αβύθιστος και το πλοίο που βαφτίστηκε Τιτανικός ήταν ο ” Ολυμπιακός ”. Έπειτα ο ” Ολυμπιακός ” επισκευάστηκε με σκοπό να βυθιστεί ώστε η εταιρεία να αποζημιωθεί για την απώλεια της από την ασφαλιστική εταιρεία. Πάντως ο Paul Burns , αντιπρόεδρος και επιμελητής αξιοθέατων του Τιτανικού Μουσείου στο Μιζούρι και το Τενεσί θεωρεί πως αυτή η θεωρία δεν στέκει.
3. Η Κατάρα της Μούμιας : Ένας επιβάτης που βυθίστηκε και αυτός με το πλοίο ο William Stead Βρετανός συντάκτης στο επάγγελμα ισχυριζόταν στο πλοίο ότι ότι μια καταραμένη μούμια προκαλούσε καταστροφή στο Λονδίνο . Φυσικά αυτό το μετέφερε και σε όλους τους επιβάτες του πλοίου. Πάντως ένας επιζών μετέφερε την ιστορία του στο κόσμο της Νέας Υόρκης και τα ΜΜΕ τότε δημοσίευσαν στην εφημερίδα The Washington Post τον Τίτλο ” Φάντασμα του Τιτανικού : H εκδίκηση της Μούμιας Hoodoo ακολούθησε τον άνθρωπο που έγραψε την ιστορία του ”. Πάντως άλλοι συνδέουν τη Μούμια με κάποια αντικείμενα αιγυπτιακά που είχε πάρει η επιζών Μαργαρίτα Μπράουν μαζί της για να τα παραδώσει στο Ντένβερ στο μουσείο. Άλλοι θέλουν τη Μούμια να ήταν στο Τιτανικό αφού το βρετανικό μουσείο την είχε πουλήσει σε έναν Αμερικάνο που την ήθελε ως συλλογή. Όμως στη πραγματικότητα η Μούμια σήμερα βρίσκεται στο Βρετανικό Μουσείο και δεν μπήκε ποτέ στο πλοίο.
4 Η Πυρκαγιά που ξέσπασε : Ακούγεται ότι πριν την πρόσκρουση στο Παγόβουνο είχε ξεσπάσει μια έντονη πυρκαγιά στο λεβητοστάσιο 3 εβδομάδες πριν το ναυάγιο όπου προκλήθηκαν έντονες καταστροφές αφού οι φλόγες προκάλεσαν θερμοκρασίες 1000 βαθμών Κελσίου και είχαν τραυματίσει το μπροστινό μέρος του πλοίου γι’ αυτό και οι πάγοι διαπέρασαν με τέτοια ευκολία και βύθισαν το πλοίο.
5 O Kαπετάνιος : Μπλεγμένος έντονα είναι ο καπετάνιος του πλοίο Έντουαρντ Σμιθ αφού συνωμοσιολόγοι λένε πως ηθελημένα οδήγησε το πλοίο στο παγόβουνο για να διασκεδάσει τους επιβάτες με το θέαμα. Ακόμα λέγεται ότι ήταν μέλος των Illuminati και απλά εκτελούσε ένα σχέδιο που είχε εκπονηθεί αρκετά χρόνια πριν και εκτελέστηκε στις 14 Απριλίου 1912.
6 Σωσίβιες Λέμβοι και φωτοβολίδες : Λέγεται πως το πλοίο δεν διέθετε αρκετές σωσίβιες λέμβους αφού στόχος ήταν να μειωθεί κάθε πιθανότητα να βγουν ζωντανοί οι 3 στόχοι. Ακόμα πιο μυστηριώδες γίνεται το ότι δεν υπήρχαν κόκκινες φωτοβολίδες , που είναι το χρώμα που δείχνει SOS αλλά λευκές και έτσι τα πλοία που έπλεεαν να μην σπεύσουν να βοηθήσουν το πλοίο.
7 Το βιβλίο που προέβλεψε την τραγωδία : Και όμως είχε γραφτεί ένα βιβλίο με τίτλο ” Ματαιότητα ” το 1898 το οποίο είχε αναφερθεί σε ένα υπερωκεάνιο που ονομάζεται ” Τιτάν ”. Το βιβλίο αναφέρει πως το πλοίο ήταν δημιούργημα ανθρώπου και αβύθιστο.Ήταν τόσο καλά κατασκευασμένο που ακόμα και να γέμιζε με νερά θα μπορούσε να συνεχίσει να πλέει. Αυτοί που το δημιούργησαν διέθεταν μόνο 24 σωστικές λέμβους ώστε να χωρέσουν 500 από τους 3000 επιβάτες. Στο βιβλίο λοιπόν ο Τιτάνας βυθίζεται από ένα παγόβουνο στο Βόρειο Ατλαντικό στο πρώτο του ταξίδι και μόνο 13 επιβάτες επέζησαν. Τα πράγματα λοιπόν έγιναν σχεδόν έτσι και ο Ρόμπερτσον ξανατύπωσε το βιβλίο του με τις πολύ περίεργες αυτές ομοιότητες με νέο τίτλο” Το Ναυάγιο του Τιτάνα ”.
8 Ο καιρός ήταν καλός : Είναι εύκολο να φανταστεί κανείς ότι ο Τιτανικός πολεμούσε τα τεράστια κύματα στη θάλασσα με την ομίχλη και τη βροχή να καλύπτουν το παγόβουνο που έμελλε να είναι η αιτία του υδάτινου τάφου. Στην πραγματικότητα συνέβη ακριβώς το αντίθετο ενώ ο Τιτανικός έπλεε ο καιρός ήταν απόλυτα ήρεμος χωρίς άνεμο και κύμα η θάλασσα φαινόταν σαν ένας άψογος καθρέφτης αφού μέχρι και οι κυματισμοί από το ίδιο το πλοίο φαίνονταν. Επίσης τα φωσφορίζον πλαγκτόν έκανε ακόμα πιο εύκολο τον εντοπισμό του παγόβουνου σύμφωνα με τον μετεωρολόγο Έντουαρντ Λόρενς αλλά δυστυχώς από τη στιγμή που εντοπίστηκε το παγόβουνο δεν υπήρχε καθόλου χρόνος για να αποφευχθεί η σύγκρουση. Η έρευνα του 1912 σχετικά με τη βύθιση διαπίστωσε ότι ο Τιτανικός είχε μόνο 37 δευτερόλεπτα για να αλλάξει πορεία αν και μια πιο πρόσφατη αξιολόγηση των στοιχείων δείχνουν ότι ήταν στη πραγματικότητα λίγο περισσότερο από ένα λεπτό. Είτε έτσι είτε αλλιώς το πλοίο ήταν καταδικασμένο.
9 Ο πλοίαρχος απέτυχε στη δοκιμή πλοήγησης : Ο Έντουαρντ Σμιθ πλοίαρχος του Τιτανικού είχε αναμετρηθεί σε αρκετούς μύθους. Πολλοί πιστεύουν ότι έσωσε προσωπικά τη ζωή ενός παιδιού πριν εξαφανιστεί στον Ατλαντικό , ωστόσο έχει επίσης υποστηριχθεί ότι αυτή η ηρωική εικόνα δεν είναι όλη η αλήθεια . Αφού όχι μόνο αγνόησε πολλές προειδοποιήσεις για πάγο και δεν κατάφερε να κρατήσει το πλοίο σε μια σταθερή ταχύτητα αλλά επέτρεψε μάλιστα στις σωσίβιες λέμβους να εγκαταλείψουν το πλοίο μισοάδειες .Η πρώτη λέμβος που αναχώρησε είχε μόνο 27 επιβάτες σε 65 θέσεις. Επιπλέον Ο Σμιθ δεν κατάφερε να δώσει μια σαφή εντολή εγκατάλειψης πλοίου η οποία οδήγησε πολλούς επιβάτες να μην συνειδητοποιήσουν τη σοβαρότητα της κατάστασης στην οποία βρέθηκαν. Το 2012 αποκαλύφτηκε ότι ο Σμιθ είχε αποτύχει στις εξετάσεις πλοήγησης την πρώτη φορά που έδωσε. Τελικά πέρασε το 1888 αλλά η αρχική αποτυχία τον είχε στοιχειώσει.Όμως θεωρούνταν ένας πολύ καλός καπετάνιος.
10 Το πραγματικό περιδέραιο του Τιτανικού : O Τιτανικός του James Cameron διαθέτει απαγορευμένο ρομαντισμό και ένα υπέροχο κολιέ γνωστό ως η καρδιά του Ωκεανού. Λεπτομέρειες που απλά υποθέσατε ότι προστέθηκαν για να κάνουν την ταινία πιο ενδιαφέρουσα αλλά αποδεικνύεται ότι στο πραγματικό Τιτανικό συνέβη μια πολύ παρόμοια ιστορία αφού οι επιβάτες Κέιτ Φλόρενς Φιλπς έλαβε ένα πολύ ακριβό κολιέ από τον παράνομο εραστή της Εντριντ Μόρλει . Ο Μόρλει ήταν ένας πλούσιος 40 χρονος ιδιοκτήτης ζαχαροπλαστείου από το Γουίντσεστερ της Αγγλίας και η 19 χρονη Kate αρχικά εγάστηκε ως βοηθός του . Τα πράγματα όμως έφτασαν πέρα από την επαγγελματική τους σχέση και άρχισε να σχεδιάζει να αφήσει τη σύζυγο του και τη κόρη του για να είναι με την Kate . To ζευγάρι σχεδίαζε να πάρει τον Τιτανικό και να ξεκινήσει μια νέα ζωή στη Καλλιφόρνια . Αφού το παγόβουνο χτύπησε η Kate οδηγήθηκε στη τελευταία βάρκα σωτηρίας . Ο Μόρλευ δεν ήταν τόσο τυχερός . Ακριβώς 9 μήνες μετά την τραγωδία η Kate γέννησε μια κοπέλα με την ονομασία Έλεν και το 1989 βρήκαν την Έλεν και είπε ότι μέσα σε ένα συρτάρι του δωματίου της υπήρχε κλειδωμένο το ζαφειρένιο ακριβό κολιέ .